Site Meter
Send Us An Email
Panama Guide

Welcome to Panama Guide
Saturday, May 25 2019 @ 02:50 AM UTC

Ochy Sued Corprensa (La Prensa Newspaper) For $7 Million

CorruptionThe brothers David y Daniel Ochy Diez and the company Panaplátanos S.A. sued civilly La Prensa SA (Corprensa) and they are claiming compensation of $7 million for moral and material damages allegedly caused after the publication of news about land titling in Baru, Chiriqui. The lawsuit, filed 17 August 2012 before the Twelfth Civil Court, attacked two news items published by La Prensa on 5 June and 30 July 2012.

The lawyers for the brothers David y Daniel Ochy Diez, from the firm Castillo, Moreno & Asociados, concluded in the civil action that La Prensa caused personal and moral damage to their clients, "attributing them, nationally and internationally, with offensive links to murky and irregular facts and situations." Consequently, the brothers demanded $2 million each for moral damages, $500,000 each for actual damages, and another $ 2 million for damage to Panaplátanos.

This is an ordinary civil proceeding for a large amount that is pending.

In the articles referred to the lawsuit, titled "The Business Behind The Invasion Of Land", "Banana Farms, Big Business With Lands Of Barú", and "Land Titles In Barú, Chiriquí, The Business Behind The Conflict" became a historical account of land titling in the banana zone of Baru, based on testimony from several sources, including the manager of AST Barú Panaplátanos and farmers in the area.

In addition, for each of the publications made by La Prensa, they repeatedly asked for their version of events, which, however, they chose to not provide a response. (Prensa)

Editor's Comment: Hey, look. Yet another scandal involving allegations of sweetheart deals for land titles issued by the ANATI. There's more on the way...

Share
  • Facebook
  • Google Bookmarks

Story Options

Ochy Sued Corprensa (La Prensa Newspaper) For $7 Million | 0 comments | Create New Account
The following comments are owned by whomever posted them. This site is not responsible for what they say.